Wednesday, March 18

terima kasih cik semut

lihat, pokok taugeh dah besar dan berbunga.
agent mendebunga yang berusaha

bekerjaa...bekerjaa! (hey, jangan buat yg lain ya?)

cili cili mini

pokok salad pula dah terlebih matang sehingga berbunga. aihh.. (--.)'
baby bak choi. cubaan bertanam peringkat kedua.
juga ada tomato, parsley dan basil.
harap-harap berhasil ya.
jumpa nanti.
daa.

8 comments:

hazimah said...

cam tu ke rupe taugeh aussie?
asal anor tanam togey dulu masa kecik2 xde rupe cam tu pun...? *intonasi kene betul okay*

amboi.. banyak nyer tanam.. ni yg nak bawa lari tanah aussie dtg sini nih.. kat sini tanam serai pun mampus.. *saket hati menusuk kalbu*

aqmal said...

haha. tuh pokok cili la. mase mule2 k qemal tanam, member2 kate tnm pokok togeh ke. cube tgk link.

bukan climate india lebih kurang malaysia ke? ke lagi panas?

kami telah berjaya menanam serai jugak! yes yes yes man jim carrey. ce anor try potong daun serai tuh, tinggalkan pangkal die jek, then tanam. pastuh siram mesti hari2. sile sile.

♥ Eda ♥ said...

nanti nak buat2 terpijak la..tak pun ajak aina main kat pokok2 ko tu.. bole?dengki gileeeeee...

aqmal said...

aku tanam sayur, sblah tuh aku tanam tangkal guna2. sape pijak die busung. ak ak ak ak.

hazimah said...

owh. mungkin x baca dgn betul tulisan2 itu.

ooo. camtu ke tanam dia. dah dekat 3 kali dah tanam. sume fail je. nnt anor try. serai takdak kat market dah dekat 3 bulan dah ni.

hazimah said...

owh lupe lak.climate tmpt anor camni :
bulan 1-4 panas gila mcm hueh~~~

bulan 5-8 ujan x berenti2. yg pelik xde plak banjir cm kat msia.parit pun xnmpk. skil apa diorg guna pun tatau.

bulan 9-12 kejap2 ujan, kejap2 x. tp time ni x panas. and kdg2 boleh jadi sejuk2 gitu.

tp ni tempat anor. tmpt lain, lain pula cuacanyer.

kayla said...

qemal.. ko tanam bak choi kee.. atau ko ternak rama-rama hijau???

aqmal said...

tanam rama-rama menyamar bak choi. hope it will taste good. hihi.