Saturday, February 7

cubaan post tidak bergambar

minggu lepas berlalu dengan agak sunyi. hanya membuat beberapa aktiviti yang berjaya menghiburkan diri pada tahap minimum. menonton 9 buah filem secara berulang2 untuk menghilangkan bosan. mungkin suhu victoria yg tak menentu mempengaruhi psikologi penduduk sekitarnya. 700+ rumah terbakar, dan beberapa ekor kuda dan lembu hilang tempat bergantung dengan sekelip mata. bushfire sana sini. mesti penat kerja jadik bomba kat sini kan. semalam berjaya menghabiskan menonton project runway australia secara lengkap semua episode dalam masa satu hari. malam pula pergi makan masala dosai dan beriani ayamyamyam.
baik. seterusnya ialah melayan tag daripada cik hazira.
enam belas perkara tentang diri sendiri.

1) menerima seekor kura kura pd harijadi ke 20/21? yg dinamakan kai yg kemudiannya mati sebelum kai smpt menyambut harijadinya sendiri. (sori hafez/zul, aku siap tanam kangkung kat kolam studio utk die. die mati diluar jagaan aku. sob sob.)

2) boleh mabuk seterusnya pingsan kalau melihat darah. ataupun darah dlm muvi. seriusly. nyutnyutnyut kepalaku pusing.

3) ditimpa eksiden kaki tesepit tayar kereta lame abah (mazda 808, seberat kereta kebal ww2) tuh la degil lagi takmo duduk seat depan. kejadian ini disaksikan oleh seluruhhhhhh budak2 skolah agama gunung lambak sesi petang yg sedang beratur dlm perhimpunan. (seronokla korg tengok live performance eh)

4) obses kepada kertas tidak bergaris berwarna offwhite.

5) obses terhadap cerita cerita khayalan spt heri potter, spiderwick, narnia dan semua cerita yg ada makhluk comel ajaib.

6) hasilnya, mempunyai imaginasi yang tidak terbendung sehingga menyusahkan diri sendiri. (imaginasi ini bertambah inovatif pada waktu malam atau ketika berseorangan)

7) penakut gila. this relates back to the sixth fact.

8) sering mempunyai masalah utk tidur. again, it relates back to the sixth fact.

9) crush paling lama yg pernah dihidapi adalah selama 6 (ENAM) tahun. ak ak ak ak ak. enough said.

10) tidak mempercayai cinta monyet. semua cinta perlu menjadi cinta sejati.

11) mencintai kellogs rice krispies, lollipop dan matahari. sape tak?

12) mencintai suami dan keluarga sendiri. itu harus.

13) movie pertama yg ditonton adalah beauty and the beast. back in 1993. panggung wayang klasik di kluang (beli popcorn, percuma lipas).

14) mengalami sindrom2 obsessive compulsive disorder tahap pertama. kadang2 ia sungguh memenatkan. mungkin ia trait keturunan.

15) 1/4 chinese. shahril pun. jadik nanti our future children akan jadi 1/2 chinese lah kan?

16) lemah matematik. (lihat fakta ke 14) (sebenarnya 15. haih memang lemah)

lepas jwb tag, kene tag org lain pulak. tapi semua org kau dh tag zati, aku nak tag sapa lagi? baik aku tag kau semula. hoho. dan jugak kakwe. dan yong. dan aini. dan eda. dan khaleelah. dan fatihah. dan aneesah. hohohoho.

13 comments:

wie said...

qmal... saya sgt suke baca blog anda... tatau la kenape.... mungkin kerana anda poyo sepontan... tetapi walau apapun sebabnya... saya tetap suka blog awak...

z a t i said...

bagus. peserte pertame bertindak.
saye suke pelajar begini.

kau sayang suami dn kuarge je???
penipu.dulu kau kate kau sayang aku.

*emosi*

citer terlenggek kaki tu aku masih ingt..sbb tu smpai skng kau ske pakai kasut putih. *sumpah tak berkaitan*

Aneesah said...

Hahaha. Macam tau je I'll be reading this post. :P Part penakut+imaginasi tuh mmg similar to me. =\ Agak ah. Takleh tengok horror movie AT ALL. Unless nak nightmares every night. *shudder*

Saya juga 1/4 Chinese. :D

Will do the tag later, insyaAllah.

aqmal said...

wie : oleh kerana anda meminati blog saya, maka saya telah melinkkan blog anda *ayat melobi* hihihi. saya juga membaca blog anda yg sgt advance. sapelah blogspot kalau nk dibandingkan dengan website ciptaan sendiri. haih. nah kiss satu :* :P

z: cik z?? hellow???? nama glemer baru ke? kesayangan aku terhadap kau tuh adalah fakta tak bernombor. tau.

aneesah : i guess dat makes us both weirdos. ahahahahahaha. cant help it though :P

A dReAmer said...

haha comel la ayat2 ko..aku pon ske bace blog ko..sincerely spontaneous..

MomoN said...
This comment has been removed by the author.
MomoN said...

haha.. spontaneous k.qemal tu keturunan.. harta pusaka dr sape pun xtahu laa.. arwah atuk and nenek xde pulak gitu..malangnya,hampir kesemua adik bradik paklang a.k.a abah k.qemal ada syndrome yg sama.. dikalangan sepupu k.qemal pula.. mungkin saya terkecuali.. haha..

bwahaha.. kereta mazda paklang!classic tuuuhhh... sape x ingat.. x sangka plak kete tu penah lenyek kaki k.qemal..

betapa lamanyer x jumpa k.qemal.. saya hampir terlupa kewujudan OCD k.qemal..

fuyh.. naseb baik x kene tag.
kalau kene pun..i buat dono je..

aqmal said...

tiha : trima kasih kerana sudi membaca blog saya yg busuk nih. :P

anor : okayy, saya bagi awak name tag ketua pengawas. mau?

MomoN said...

k.qemal.. name tag tu dah 5 tahun dah anor tinggalkan.. kat mana simpan pun xtau dah..

aqmal said...

takpe boleh buat name tag baru, tapi kne dlm tulisan india. yennadeyy.

eh kitorg kat sini pun ade sorg member dari india. tp die hensem2 la. hindi bukan india. nak bekenalan? hihihi.

PertMuffin said...

apa?? aku di tag?? *terus cemas tiba2*

aqmal said...

kau dismarttag.

nurtilawati zakaria said...

hahahaha...cute lah post ni...sewonok saye membace tentang kamu~